Nõo Lihatööstus mõtles välja, kuidas panna noored tervislikumalt sööma

Nõo Lihatööstus tõi koostöös Tartu Ülikooli, EASi ja Eesti Koolitoidu Liiduga turule tervisliku tootesarja noortele, et võidelda ülekaalulisusega ning pöörata tähelepanu tasakaalustatud toitumisele.

Nõo Lihatööstuse tootearendajad töötasid EASi programmi Disaini meistriklass raames ja koostöös Tartu Ülikooli töörühmaga välja tootesarja, mis aitab leevendada noorte ülekaalulisuse ja tervisliku toidutarbimise probleemistikku. Nõo algatusega liitusid ka Eesti Koolitoidu Liit ning mitmed gümnaasiumid. Tulemus sai heakskiidu noortelt endilt, kes olid protsessi kaasatud kohe algul.

„Statistikast selgub nukker tõsiasi, et pea pool surmadest on tingitud elustiilist tulenevatest terviseriskidest. Sealhulgas iga neljas on põhjustatud toitumisriskidest, mis omakorda avalduvad diabeedi, veresoonkonna ja liigeste haigustena. Juba praegu on valest toitumisest tulenevad probleemid oma arvult möödunud tubakast, alkoholist või vähesest liikumisest tingitud kahjust,“ kommenteeris Nõo Lihatööstuse projektijuht Arthur Taavet. „Täiskasvanutest ülekaalulisi on kaks korda rohkem kui sajandivahetusel. Iga kolmas noor on ülekaaluline. 90% noortest ülekaalulistest on seda paraku ka täiskasvanuna, sest hilisem toitumisharjumuste muutmine on oluliselt keerukam. Füüsiline aktiivsus katab ära vaid 5% probleemist ehk kogu kese ongi tegelikult vales toitumises. Väljavaade on katastroofiline ja selge, et kodumaise toidutööstusena soovime taolist trendi otsustavalt muuta.“

Nõo Lihatööstus kaardistas koos noorte endiga põhjalikult, millised valikud on üldse noorema tarbijaskonna käeulatuses, millised on tarbimisharjumused, soovid ja eelistused. „Küsitlesime noori, näitasime võimalusi, katsetasime, andsime pidevalt proovida, uurisime mõistliku hinnaklassi kohta. Avastasime, et vanuserühma 12-24 aastat hoiavad eraldi meeles ainult energiajoogitootjad. Võtsime sellest teadmisest õppust,“ ütles Taavet. „Saime teada, et keskenduda on tarvis toodete kõrgele lihasisaldusele ja sellele, et need on valminud keskkonnasõbralikult. Vähemal määral pidasime silmas ka pakendi suurust.“

Noortesarja tooted tunneb ära pakendil oleva Eesti Koolitoidu Liidu embleemi ja rohemärgi järgi. Sarjas on neli toodet, s.h liharibad, lainelised singilõigud ja broilerilihast snäkivorstid Parmigiano-Reggiano juustuga.

Taavet lisas, et ka lõplik pakendidisain valmis koostöös Tartu Ülikooliga, kellega tehti pilgujälgimise katsed ja mõõtmised. „Noortel on paraku tekkinud väärarusaam, et liha ei ole tervislik,“ kirjeldas ta. „Samal ajal ütleb koolitoidu liit, et noortel on lihatarbimises ja valkude omandamises just puudujääke. Selle on muidugi seletus: kui vaadata tooteid, mida poodidest kõige rohkem ostetakse, siis nendes pole kahjuks lihasisaldus kõige kõrgem ja need ei pruugigi kõige tervislikumad olla. Tahame oma toodetega panuse anda täisväärtuslikku toiduvalikusse.“

„Kõik suured jaeketid on meile tootearenduse käigus väljendanud, et täpselt selline noortele suunatud tervislik tootevalik on seni turult kahjuks puudunud,“ kirjeldas Nõo Lihatööstuse nõukogu esimees Simmo Kruustük. „Kõige olulisem aga, et noored ise on tootesarja ja maitset kiitnud ning koolitoidu kvaliteedi eest seisev liit meid tervisliku lähenemise eest tunnustanud. Soovime tulevikus oma kontseptsiooni ka teistesse riikidesse viia.“

Nõo Lihatööstus on Eesti suurim ja uuenduslikum kodumaisel kapitalil lihatööstus, mis pälvis eelmisel aastal EAS-i, Eesti Kaubandus-Tööstuskoja ja Eesti Tööandjate Keskliidu korraldatud Eesti parimate ettevõtete konkursil aasta pereettevõtte tiitli. Nõo Lihatööstuse valikus on üle 400 erinevaid tunnustusi saanud lihatoote. Oma 200 töötajaga on Nõo Lihatööstus üks suuremaid tööandjaid Lõuna-Eestis. Samuti pöörab ettevõte erilist tähelepanu kvaliteetsele tootearendusele ning algatas koos toiduvaldkonna tippude ja Eesti Maaülikooliga ka uuendusliku lihahäkatoni.

Lisainfo:

Simmo Kruustük
Nõo Lihatööstuse nõukogu esimees
Tel: +372 51 68 103
E-post: 

Noo_logo_valge-01-svg