Nõo Lihatööstus: müük horecasse on hakanud jõudsalt kasvama

Kui veel aasta alguses tundus, et tulekahju on hotellidest, restoranidest ja kohvikutest välja murdnud ja leek kõrvetab juba toidutööstust, siis alates kevade teisest poolest on hakanud müük horeca sektorisse kiirelt kasvama, selgub Nõo Lihatööstus OÜ andmetest.

„Tänavu on horeca sektorit erakordselt palju väntsutatud. Aastavahetusel uksed kinni, seejärel väike avanemine, aga märtsist taas täielik sulgemine. Ehkki suurimad kannatajad olid restoranid ja kohvikud ise, tõi see kaasa doominoefekti, kus hädas sektor tõmbas ka teised kaasa, sealhulgas lihatootjad, kes kaotasid üliolulise segmendi,“ kirjeldas Nõo Lihatööstuse nõukogu esimees Simmo Kruustük.

Nõo Lihatööstuse andmetest nähtub, et jaanuaris-veebruaris kukkus müük horecale aastataguse ajaga võrreldes 25-35 protsenti. Kui enne koroonakriisi läks Nõo toodangust 20 protsenti horecale, siis aasta alguses oli see kahanenud 10 protsendi peale. „Veidi aitas kaotust kompenseerida müügi kasv jaekauplustesse, kuid samal ajal muutusid inimesed ka ettevaatlikumaks ning otsisid poelettidelt odavamat välismaist lihatoodet,“ ütles Kruustük.

Esimese lootuskiired hakkasid paistma aprillis ja mais, mil hotellid ja restoranid valmistusid uksi taas avama, esialgu küll terrassidel, seejärel ka siseruumides. „Meie andmed näitavad, et aprillis suurenes müük horecale tervelt 50 protsenti ja mais üle 30 protsendi võrreldes 2020. aasta sama ajaga. Usume, et juunis jätkub samasugune kasv,“ märkis nõukogu esimees.

Kruustük jätkas, et kui aasta esimeses kvartalis olid restoranid ja kohvikud murelikud ning tulevik paistis ebakindel, siis nüüd on lisaks kasvavatele müüginumbritele tunda ka optimismilainet suhtumises. „Kerge pole kellelgi, sest vahepealne aeg on käristanud eelarvetesse suure augu. Samas need, kes ellu jäid, jätkavad nüüd täiel rinnal. Menüüsid pole kokku tõmmatud ja toorainet tellitakse endises mahus. Praegu paistab, et elatakse kuu korraga ja võetakse, mis võtta annab,“ lisas ta.

Nõo Lihatööstus loodab, et suve jooksul saab kriitiline arv inimesi vaktsineeritud, mis võimaldab sügisel tavapärast elu jätkata ega vii ühiskonda massiliste sulgemisteni. „Kuskil on piir ja ma pole kindel, kas paljud ettevõtted suudaks veel üht lockdown’i üle elada,“ märkis Kruustük. „Samas kui tervisenäitajad siiski halvenevad, on meie ettevõttel võimekus viia sisse kiired ümberkorraldused, sh võtta kasutusele kiirtestid, teha ümber erinevate osakondade töö ning lülituda kodukontoritesse töökohtadel, kus see on võimalik.“

OÜ Nõo Lihatööstuse müügimaht suurenes tänavu nelja esimese kuuga 5 protsenti, aprillis oli kasv võrreldes aasta varasemaga 15 protsenti. Müügi kasvu toetavad tugev kodumaine lihatarbimine ja lihatoodete ekspordi kasv. Välisturgudest kõige paremat tulemust näitavad Läti ja Leedu, kus Nõo on viimastel aastatel oma sortimenti oluliselt laiendanud ja kaubamärgi tuntust kasvatanud.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email